Czy warto budować własną markę w e-commerce?
Jak to działa?
I właśnie tu pojawia się pytanie czy warto te produkty personalizować?
Opatrzyć swoim logo?
Magiczna wartość MOQ
Kontrahenci z Chin przy realizacji zamówienia bardzo często proponują personalizację produktu. Mają gotowe matryce i są otwarci na to, by przygotować Ci dedykowane pudełko a na produkcie nanieść Twoje logo. Oczywiście mają w tym swój interes czyli magiczną wartość MOQ (z ang. Minimum Order Quantity). Krótko mówiąc chodzi o taką wartość zamówienia, w którym kontrahent wykona Ci personalizację za darmo, choć oczywiście to tylko półprawda, ponieważ za darmo otrzymujesz często wersję podstawową, która nie do końca musi Ci odpowiadać.
Chwila negocjacji pozwala jednak dogadać się na taki wariant, który pasuje obu stronom. Ta wartość MOQ jest bardzo różna i często zależy od fabryki/kontrahenta. Są takie firmy, które ustawiają pułap na niemal nieosiągalnym poziomie, a są tacy którzy personalizują produkt już od 200 szt. – to też kwestia negocjacji i poszukiwanie odpowiedniego partnera do współpracy.
Podsumowując ten akapit:
Czy produkt przyjmie się na rynku?
Pozwólcie, że zacznę od tej strony. Są takie zamówienia, w których absolutnie nie powinniście się pakować w duże zamówienia, wysokie koszty czy mrożenie środków. Dotyczy to wszystkich produktów, których zakup obarczony jest większym ryzykiem niż jesteście skłonni ponieść i zaakceptować.
Przykład
Szybka rotacja
Wady chińszczyzny
No właśnie, jeśli wcale nie uważacie, że to prawda,
Bezpieczeństwo
Rozumiecie o co chodzi?